Fotografia produktowa typu packshot to termin określający przedstawienie produktu za pomocą statycznego lub ruchomego obrazu, zazwyczaj na białym tle. Zdjęcie powinno rzetelnie odwzorowywać produkt, jego kształt i kolor. Do tego typu fotografii używa się białego tła, stołu lub namiotu bezcieniowego. Stosuje się również równomierne, miękkie oświetlenie. Wszystkie działania mają na celu pokazanie produktu
Fotografia produktowa typu packshot ukazuje produkt z strony w postaci kilku ujęć. Bardzo popularne jest również przedstawienie produktu w formie animacji 360. Dopełnieniem tych działań na drodze do powstania profesjonalnego packshotu jest postprodukcja. Końcowym etapem jest kadrowanie i dopasowanie zdjęć pod kątem ich wykorzystania.
Jak u mnie wygląda fotografia produktowa typu pachshot?
Statycznie czy dynamicznie?
Fotografia typu packshot to zazwyczaj statyczne ujęcia produktu, które można dodać do karty produktowej. Najczęściej takie fotografie potrzebne są do platform sprzedażowych (Amazon, Allegro) lub e-sklepów. Wykorzystywane są również w druku (np. katalogu produktów) lub jako baz do stworzenia grafik na social media i innych materiałów drukowanych.
Przykład: zdjęcia produktowe okularów dla sklepu: DRACO
Przykład zdjęć obuwia i plecaków dla New Balance Poland
Zdjęcia packshot – odzież typu duch
Dla odzieży – fotografię produktowa typu packshot tworzy się w taki sposób, by na zdjęciu produkt prezentował się tak jak podczas użytku. Używane są w tym celu specjalne manekiny lub wykonywane są zdjęcia na modelu. Jeśli są to zdjęcia na modelu, na etapie postprodukcji następuje połączeniu kilku zdjęć w jedno.
Przykład zdjęć produktowych typu duch dla DRACO.
Zobacz moje portfiolio i więcej przykładów dla fotografii produktowej.