Produkt w świątecznym wydaniu
Święta to jeden z najbardziej sprzedażowych okresów marketingowych oraz czas, kiedy kreatywna fotografia produktowa może być pokazana na wiele sposobów. Jednym z nich są zdjęcia typu flat lay, czyli fotografie wykonywane od góry, bardzo popularne do promowania produktów niemal we wszystkich mediach społecznościowych: Facebook, Instagram czy Pinterest.
Moje zlecenie obejmowało fotografię różnych zestawów, na które składały się odzież i obuwie marki New Balance. Wśród flat lay znalazły się stylizacje z kategorii lifestyle, running, a to wszystko podzielone na outfity damskie, męskie, dziecięce, rodzinne. Zdjęcia planowano wykorzystać do kampanii płatnych oraz działań organicznych w social mediach, co dla mnie oznaczało, że kompozycje na fotografiach po wykadrowaniu, muszą być dostosowane do formatów 1:1, 4:5 oraz 9:16.
Zdjęcia typu flat lay – o czym pamiętać?
Do stworzenia tego typu kreacji potrzebny jest przede wszystkim dobrze przygotowany, wyprasowany produkt oraz ciekawy sposób jego ułożenia. Nieodłącznym elementem są również wszelkiego rodzaju ozdoby świąteczne, choć w moim przypadku, z założeń, potraktowane wyłącznie jako dodatki uzupełniające plan. Zdecydowanie najbardziej pracochłonny jest proces układania ubrań, bo trzeba mieć na uwadze żeby na poskładanym produkcie dobrze prezentował się branding oraz najważniejsze cechy odzieży (kieszenie, napisy, faktury materiałów) i obuwia. Nie zawsze też materiały produktów chcą z nami współpracować. Te które są bardzo cienkie często wymagają wielokrotnego poprawiania i wygładzania. Sam proces wykonania zdjęcia to już minuty! Warto jednak pamiętać, by ułożony flat lay sfotografować z góry ale z różnych kierunków.
Zobaczcie jak prezentują się moje zdjęcia typu flat lay w świątecznym klimacie.