KREATYWNA FOTOGRAFIA PRODUKTOWA

Jak pokazać produkt w bardziej atrakcyjny sposób niż klasyczne ujęcia na białym tle? Jak stworzyć przykuwające wzrok zdjęcie ukazujące charakter produktu? Zainspirujcie się i zobaczycie jak wygląda moja kreatywna fotografia produktowa.

Gdzie i kiedy?

  • do banerów i materiałach drukowanych (w ulotkach, wizytówkach, broszurach)
  • w social mediach – jako uzupełnienie treści w działaniach organicznych, do kampanii płatnych
  • treści tworzone pod konkretne okresy sprzedażowe (walentynki, święta, wyprzedaże) i uzupełniane dodatkami podkreślającymi ten czas
  • to jeden ze sposobów pokazania produktu, jego właściwości oraz składników (np. kosmetyki nawilżające pokazywane są w otoczeniu wody)

Jak aranżuję plan?

Sposób doboru kolorów, dodatków oraz oświetlenia dostosowuję każdorazowo do produktu i oczekiwań klienta. W realizacji produktów do stylizacji paznokci dla marki Laqme zainspirowałam się różową etykietą produktu i kwiatowymi elementami na wieczku. Na planie zdjęciowym znalazło się różowe tło odcięte białym kartonem. Dodałam również różowe goździki, a całość oświetliłam miękkim światłem. Aby pokazać kolor i konsystencję produktu, otworzyłam go i wylałam. Stworzyłam również grupowe ujęcia z dodatkiem przechylonego produktu.

Kreatywna fotografia produktowa – tu liczy się pomysł

Bywa i tak, że podczas rozmowy z klientem dowiaduję się jakie były pomysły do stworzenia produktu. W przypadku płatków chłodzących pod oczy marki HEDEBY inspiracją do ich powstania był klimat czarnych plaż Islandii. Do wykonania zdjęć kupiłam czarny piasek oraz przezroczyste kamienie imitujące lód. Tego typu realizacje połączyłam zgodnie z życzeniem klienta z fotografią samego produktu na białym tle.

Jakie czynniki wypływają na wycenę takiej sesji:

  • ilość czasu poświęconego na wykonanie zdjęć (przy niektórych projektach potrzebna jest pomoc asystenta)
  • ułożenie produktów i charakter kompozycji (by uzyskać dynamiczne kompozycje, często produkt zawieszany jest na żyłkach lub kształtowany na etapie postprodukcji)
  • koszt zakupu materiałów budujących scenerię
  • cechy produktu. Fotografowanie niektórych przedmiotów jest wyzwaniem. Problematyczny może być kolor (neon) lub materiał, z którego wykonany jest dany produkt (np. usuwanie błysków w produktach o błyszczących powierzchniach).

Zajrzyj do mojego portfolio i zobacz więcej prac związanych z kreatywną fotografią produktową:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments