Zdjęcia na białym tle to za mało by pokazać produkt w atrakcyjny sposób. Klienci prowadzący e-sklepy zdają sobie sprawę, że różnorodność pokazania produktu wpływa nie tylko na sprzedaż, ale też na wizerunek marki. Fotografia produktowa w plenerze na modelu/modelce to jeden ze sposób, by przedstawić kolekcję odzieży lub obuwia w autentyczny sposób. Po pierwsze, dokładnie tak jak ona leży, po drugie w środowisku pasującym do niej, a po trzecie z wykorzystaniem wizerunku. Zdjęcia tego typu mogą być wykorzystane niemal wszędzie: od karty produktowej, kanałów w mediach społecznościowych, po banery i materiały drukowane.
Fotografia produktowa w plenerze
Fotografując produkt poza studiem warto wziąć pod uwagę, jakie miejsce na sesję wybrać. Jesienne kolory odzieży i obuwia zdecydowanie najlepiej wyglądają na tle natury, która o tej porze roku ma do zaoferowanie całą paletę barw. Lasy, łąki, parki – tworzą wspaniałe tło dla zdjęć produktowych.
Znane miejsca w nowym wydaniu
Inspiracje są wokół nas. W większości przypadków znajdują się bliżej niż nam się wydaje. Przed sesją warto przedstawić kilka propozycji miejsc pasujących do kolekcji, którą fotografujemy. Tło i jego kolory mają znaczenie. Często to one tworzą klimat zdjęć, podkreślają charakter produktu i świetnie z nim korelują. Na jednej z sesji, pokazującej sportowe stylizacje retro zestawione z obuwiem i odzieżą NB, wybrałam ulicę 3 maja w Rzeszowie. Poruszając się od miejsca do miejsca stworzyliśmy cały cykl zdjęć. W tle znalazło się legendarne kino Zorza czy restauracja Selfier.
Miejski klimat
Do odzieży utrzymanej w nowoczesnej formie wybieram miejską architekturę. Na mapie Rzeszowa i okolic takich miejsc jest coraz więcej. Tłem mogą być nowe budynki mieszkalne, drewniane powierzchnie, panele z ciekawymi teksturami czy uliczny zgiełk.
Miasto czy natura? A może jedno i drugie
Fotografia produktowa w plenerze może być bardzo inspirująca! Często podczas jednej sesji łączę ze sobą kilka scenerii, tworząc cykl zdjęć dla każdej ze stylizacji. W czerwcowej sesji z Anią wykorzystaliśmy pole maków, restaurację Rzeszuff oraz kilka miejsc na rzeszowskim rynku.
Jak wygląda proces przygotowania i tworzenia fotografii produktowej w plenerze?
- proces sesji zdjęciowej rozpoczyna się na etapie planowania i rozmów
- w oparciu o produkty do sfotografowania (ich charakter i kolory) proponuję kilka miejsc, w których możemy wykonać sesję
- udział wizażystki, stylistki oraz asystenta jest w takich sesjach niezbędny
- dobór odpowiedniego modela/ modelki jest kluczowy w fotografii produktowej
- wizerunek modela/modelki powinien być dopasowany do stylu sesji oraz charakteru produktów. Bywa tak, że wizerunek jest ważniejszy niż sam produkt. Pierwsze, na co zwracamy uwagę na zdjęciu – jest twarz, następnie jest produkt lub stylizacja
- w dokumencie do wspólnej edycji dopasowujemy wspólnie stylizacje do miejsc i kadrów
- do planu sesji dołączam inspiracje oraz przykładowe pozy dla modela/modelki
- ustalmy porządek sesji, godzinę rozpoczęcia zdjęć oraz podział obowiązków
- podczas sesji wspólnie pracujemy i decydujemy o zmianach, ponieważ czasami warunki nie pozwalają nam na realizację planu w 100%. Warto w takich sytuacjach szukać nowych rozwiązań i być elastycznym
- dobra atmosfera i pozytywne nastawienie do zdjęć wszystkich osób zaangażowanych w sesje zawsze przekłada się na jakość zdjęć
- po sesji przesyłam zdjęcia do wyboru lub proponuję własną selekcję
- analizuję z klientem sposób retuszu, rodzaj nakładanych filtrów oraz stylistykę zdjęć
- przesyłam zdjęcia do pobrania w pełnej rozdzielczości oraz wykadrowane na potrzeby digitalu
Zobacz inne przykłady moich sesji produktowych w Rzeszowie i okolicy z uczestnictwem modeli:
- Kobieca sesja w restauracji Rzeszuff
- Sesja produktowa z Janą w Lawendowej Szklarni
- Produktowa sesja miejska w Rzeszowie